Waarom marketing goed is voor uw sales

Marketing bestaat uit activiteiten om een doelgroep te bereiken en te verleiden met een boodschap. Het is de boodschap die uw doelgroep kneedt en klaar maakt om klanten te scoren of te behouden.

Vaak worden ze in één adem genoemd. Het is duidelijk dat marketing en sales onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Maar de scheidslijn is duidelijk. Het optimaal inrichten en uitrusten van beide terreinen snijdt hout voor een organisatie en maakt niet alleen de gestelde doelen en gebruikte gereedschappen duidelijk, maar vooral ook waar een organisatie voor staat, hoe er gewerkt wordt en wat een (potentiële) klant of opdrachtgever kan verwachten.

Marketing en de kunst van verleiden
Marketing omvat alles dat u doet om uw doelgroep te benaderen en te verleiden. Sales omvat alle activiteiten om te komen tot een succesvolle samenwerking of overeenkomst met een specifieke prospect. Beide zijn dus noodzakelijk en bepalen mede het zakelijk succes van een onderneming. Het verklaart waarom beide processen noodzakelijk zijn voor de onderneming of organisatie. Door beide terreinen bewust en strategisch te combineren worden de voorwaarden geschept. Anderzijds kan een verkeerde balans een averechts effect hebben, onverantwoorde uitgaven betekenen of stagnatie van de beoogde groei tot gevolg hebben. Marketing bestaat uit de activiteiten om uw doelgroep te bereiken en te verleiden met uw boodschap. Het omvat de boodschap die de doelgroep kneedt en klaar maakt voor conversie tot relatie of klant. Het kan bestaan uit middelen zoals brandmarketing of branding, viral marketing, direct mail, public relations, outdoor reclame en adverteren.

Met uw Sales van verleiden naar verkering
Het salesproces bestaat uit menselijke interactie. Een-op-een relaties, ‘koud bellen’ en netwerken zijn bekende mechanismen. Alles wat u dichter bij een klant brengt op een persoonlijk niveau en dus niet op afstand. Het proces loopt via een aantal stappen naadloos in elkaar over. Effectieve marketing brengt u van ‘koud contact’ tot ‘warme lead’. En een warme lead is in een verkoopproces makkelijker over de streep te trekken door de verkoopkanalen van uw organisatie. Sales en marketing zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en, mits goed toegepast, een ijzersterk middel om het koude, warme en ‘hot’ niveau te bereiken. De inzet van middelen draait daarom om balans.

Hoe kunnen wij u verleiden?
Van iedere Marketing-Euro die u uitgeeft wilt u natuurlijk een daadwerkelijk resultaat. Met onze Marketing & Sales ervaring mag u ons gerust uitdagen om meer efficiëintie uit uw marketingbudget te halen. Wij doen dit met een gegarandeerde en forse besparing op uw Marketing-uitgaven en natuurlijk met communicatiemiddelen die een werkelijk impuls geven aan uw sales.

Op July 3, 2010