Organisatiepsycholoog
Hallo,
Als organisatiepsycholoog met een sterk ontwikkelde creatieve geest ben ik erg benieuwd naar mijn mogelijkheden in de reclamebranche.
Het spreekt me enorm aan om vanuit mijn vakgebied een verbinding te leggen tussen product en doelgroep en zie daarin een rol voor mij weggelegd. Ziet de reclamewereld deze ook, en welke wegen kan ik bewandelen om mijzelf onder de aandacht te brengen?
Alvast bedankt voor uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Annemieke
2 Antwoorden
Antwoord van Chameleons - internet creatievelingen
Mogelijkerwijs als aanvulling op de bestaande denkwijze van de reclamewereld. Sta er bij stil dat de mensen in deze wereld zelf gemiddeld genomen al uitermate creatief zullen zijn, en er wellicht geen behoefte aan hebben.
Jezelf onder de aandacht brengen lijkt mij vooral mogelijk door zelf pro-actief te zijn; benader potentiële bedrijven in de buurt en kom met een goed verhaal naar voren. Zorg ervoor dat mond-op-mond reclame een vlucht neemt, nog steeds de beste en goedkoopste reclame!
Antwoord van MindClick
Hallo Annemieke,
Wat leuk dat ik je bericht hier lees.
Ik ben het helemaal met Chameleons eens dat er in de reclamewereld vaak meer dan genoeg creativiteit aanwezig is. Uiteindelijk gaat het er meer om hoe je die creativiteit inzet en welke vorm dat aanneemt in het resultaat. Als freelancer kun je heel laagdrempelig alvast wat van het wereldje 'proeven'. Ik zou wel eerst onderzoeken welke meerwaarde je zou kunnen hebben in welke rol, voordat je met jezelf de boer opgaat.
Zelf ben ik vanuit een artistieke achtergrond twee jaar geleden een eigen marketing-communicatie/reclamebureau begonnen. Hiernaast ben ik tevens werkzaam als zelfstandig coach en trainer voor MKB-bedrijven en particulieren. Het lijkt me leuk om van gedachten te wisselen over de combinatie psychologie en marketing...
Stuur anders even een bericht, dan kan ik je ook nog wat extra tips geven.
Vriendelijke groet!