Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Profielwerkstuk Koffiereclames

Inge Evers

21-01-2010 | 19:05

Hoi hoi, ik ben Inge Evers een 5 havo leerling en ik doe mijn profielwerkstuk over Koffiereclames. Nu heb ik een koffiebedrijf gemaild en gebeld, met vragen en de vragen hebben zij beantwoord. Nu wil ik die gaan verwerken door een aantal vragen te stellen aan een reclamebureau. Ook heb ik nog een paar andere vragen waar ik ook mee bezig was. Ik hoop dat iemand mij wil helpen!

Dit zijn de vragen:

Hoe wordt de prijs van een tv- spotje bepaald? En ik had iets gelezen over GRP maar ik vind het erg ingewikkeld, zou iemand mij het beter kunnen uitleggen?

En wat is het verschil tussen kijkdichtheid en marktaandeel?

hoeveel TV spots (30 sec) zijn er nodig, om de reclame effectief te laten werken, zodat de consument de reclame onthoud?

Hoeveel euro heeft men nodig om een aantal redelijke spots van 30 sec uit te kunnen zenden op de televisie? aantal= het meest geschikte aantal.

Wat kost een reclamebureau?

Aan wat voor soort reclame zou je het beste je geld aan uit kunnen geven wanneer je over een budget van 2500 euro per jaar beschikt?

 

ik zou het heel erg fijn vinden als iemand deze vragen kon beantwoorden. hier heb ik erg veel aan !

Alvast Bedankt !


  

1 Antwoord

Antwoord van ReflexBlue
07-02-2010 | 14:08

Hallo Inge,

 

Ik ben Chris Leenaars, een grafisch ontwerper, en al meer dan 30 jaar werkzaam in deze branche. Voor het bedrag wat jij noemt lijkt het me zinvol om eerst eens te bekijken welke doelgroep het bedrijf waar jij een campagne voor wil gaan bedenken voor ogen heeft. Als dat bekend is bedenk dan hoe je deze doelgroep zo effectief mogelijk kunt gaan benaderen. Misschien kom je dan wel op een heel andere gedachte dan een tv-spotje. Het is zaak om de naamsbekendheid van dit bedrijf te gaan vergroten. Misschien moet je dit wel via een ander medium gaan doen.