Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Reclame op tijdschriften

Maikel van Gelder

19-03-2010 | 01:04

Hallo

 

Ik doe een onderzoek naar reclame in tijdschriften. De vragen die ik maar niet krijg beantwoord zijn de volgende:

Wie verzint wat voor reclame in tijdschriften komen ?

Wie besluit om een speeltje of kadootje op een tijdschrift te plaatsen?

Hoe worden die speeltjes/ kadootjes/ gimmicks op zo een tijdschrift geplaatst ?

 

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet

Maikel van Gelder

Student Hogeschool van Amsterdam

 

Antwoord .

Wie verzint wat voor reclame in tijdschriften komen ?

Advertentie acquisiteurs, mannetjes die de bedrijven overhalen om tegen een betaling advertentie in een blad te plaatsen.

Wie besluit om een speeltje of kadootje op een tijdschrift te plaatsen ?

Creative team van de tijdschrift. Een wil-hebben-dingetje, een extra, net als korting is wat ons, kopers stimuleert om meer te kopen. 

 

Hoe worden die speeltjes/ kadootjes/ gimmicks op zo een tijdschrift geplaatst ?

in een zakje en lijmen maar.


Hervraag :

Ik ben blij met de antwoorden op mijn vragen maar dat is niet precies wat ik wilde weten.

Wat ik wilde weten is worden die gimmicks/ speeltjes/ hebben-dingetjes met de hand op alle tijdschriften geplaatst of met pick & placers? Of zijn er nog andere alternatieven?


Want het lijmen kan bijvoorbeeld niet met maandverband die afgelopen maanden bij bijna alle tijdschriften zat.

 

Alvast bedankt (en nog bedankt voor de snelle response)


  

1 Antwoord

Antwoord van
08-04-2010 | 11:53

Beste Maikel van Gelder! 

 

Dat zijn marketeers,

 

Deze hebben onderzocht dat bij dat deel van hun markt 'door marktsegmentatie' gevoelig is voor hebbe-dingetjes en dingen doen, bijvoorbeeld respons door het invullen van een kortingscoupon. Ook het beleven en ervaren van een product doet meestal heel veel!


Deze merketeers / marketingbureaus doen hier dagelijk onderzoek naar en wijzigen veelal vaak hun primaire gegevens, omdat de consument en trends hierin steeds vervagen, overlappen en veranderen.

Om hierop zo goed mogelijk in te kunnen spelen halen ze de tijdschiften branche, die een nauwlettend doelgroep heeft die past bij de uitkomsten van de marketeer, deze gimmicks en producten te plaatsten.

Vriendelijke groet,

Alexander de Vos


AV concepts & creaitons
Ringbaan Noord 156-18
5046 AC TILBURG