Maikel van Gelder
Hallo
Ik doe een onderzoek naar reclame in tijdschriften. De vragen die ik maar niet krijg beantwoord zijn de volgende:
Wie verzint wat voor reclame in tijdschriften komen ?
Wie besluit om een speeltje of kadootje op een tijdschrift te plaatsen?
Hoe worden die speeltjes/ kadootjes/ gimmicks op zo een tijdschrift geplaatst ?
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Met vriendelijke groet
Maikel van Gelder
Student Hogeschool van Amsterdam
Antwoord .
Wie verzint wat voor reclame in tijdschriften komen ?
Advertentie acquisiteurs, mannetjes die de bedrijven overhalen om tegen een betaling advertentie in een blad te plaatsen.
Wie besluit om een speeltje of kadootje op een tijdschrift te plaatsen ?
Creative team van de tijdschrift. Een wil-hebben-dingetje, een extra, net als korting is wat ons, kopers stimuleert om meer te kopen.
Hoe worden die speeltjes/ kadootjes/ gimmicks op zo een tijdschrift geplaatst ?
in een zakje en lijmen maar.
Hervraag :
Ik ben blij met de antwoorden op mijn vragen maar dat is niet precies wat ik wilde weten.
Wat ik wilde weten is worden die gimmicks/ speeltjes/ hebben-dingetjes met de hand op alle tijdschriften geplaatst of met pick & placers? Of zijn er nog andere alternatieven?
Want het lijmen kan bijvoorbeeld niet met maandverband die afgelopen maanden bij bijna alle tijdschriften zat.
Alvast bedankt (en nog bedankt voor de snelle response)