Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Verschillende soorten reclame

Vera

19-12-2009 | 14:56

Voor ons profielwerkstuk over reclame, willen we graag op de verschillende soorten reclame ingaan.

Dit zijn de volgende 10 reclamesoorten:

1. ideële reclame.

2. commerciële reclame

3. themareclame

4. onbaatzuchtige reclame

5. individuele reclame

6. combinatiereclame

7. sluikreclame

8. suggestieve reclame

9. agressieve reclame

10. misleidende reclame

 

We wilden graag vragen of u informatie hierover kunt geven of tips waar we goede informatie vandaan kunnen halen.

 

Mvg


  

1 Antwoord

Antwoord van Doyoucopy
07-01-2010 | 09:51

Ideële reclame: de campagnes van SIRE, een initiatief vanuit de reclamewereld om 'de wereld een beetje beter' te maken.

Commerciële reclame: tja, bedoeld om keiharde verkoopresultaten te genereren. De reclame van Media Markt is hier een goed voorbeeld van.

Onbaatzuchtige reclame: reclame waar je als bedrijf niets voor terug hoeft te hebben. Niet gericht op een commercieel doel maar op inzameling van geld voor maatschappelijke doelen of liefdadigheidsinstellingen.

Individuele reclame: reclame die wordt uitgevoerd door een bepaalde ondernemer onder zijn eigen naam of onder de naam van zijn bedrijf. De reclame wordt door hemzelf verzorgd en geregeld.

Combinatiereclame: het samen uitvoeren van reclameacties door verschillende partijen. Bijvoorbeeld: door actiezegels van Liga te verzamelen, krijg je korting op de entree van een dierenpark.

Sluikreclame: reclame die volgende de mediawet eigenlijk niet mag, maar stiekem in een (meestal) tv-programma is verwerkt. In ruil voor betaling, natuurlijk.

Suggestieve reclame: reclame die een bepaalde suggestie doet, die eigenlijk niet waar te maken is. 'Red Bull geeft je vleugels', bijvoorbeeld.

Agressieve reclame: ja, de naam zegt het al. Op een agressieve manier de markt benaderen en concurrenten aanvallen.

Misleidende reclame: kan overeenkomen met suggestieve reclame, maar misleidende reclame is vooral altijd fout. Er wordt een voorstelling van zaken gegeven die onjuist is en de consument op het verkeerde been zet.