Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Welke effecten hebben commercials en reclamecampagnes op het imago van producten, diensten en bedrijven?

07-11-2008 | 13:09

Meneer, Mevrouw,

 

In mijn vraag ziet u het onderwerp van mijn literatuurstudie voor mijn HBO communicatie-opleiding. Heeft u voor mij relevante artikelen die ik voor dit onderwerp kan gebruiken?

 

mvg,

 

Kees Korteweg


  

1 Antwoord

Antwoord van DVM Reclame Mediaburo
25-11-2008 | 13:21

Reclame is een middel dat wordt aangewend om de consumenten in bepaalde eigenschappen van een goed of een dienst te doen geloven.
De boodschap moet sterk en duidelijk overkomen en mag geen tegenstrijdigheden bevatten. Publicisten zullen de beschikbare communicatiemiddelen (zoals woord, beeld, kleur, geluid etc.) aanwenden om een “eenrichtingsbericht” op te maken en dat bericht vervolgens aan een welbepaalde doelgroep aanpassen.
De tekst is het belangrijkste element in een reclameboodschap, omdat met titels en slogans de aandacht wordt getrokken, omdat voordelen worden opgesomd en koopargumenten worden aangehaald. Bepaalde elementen zoals het uitzicht van het product en zijn verpakking, het logo dat de hele campagne samenvat, een sfeer die met het product wordt geassocieerd ook de kleur(en) van een product is heel bepalend en belangrijk.